Czynniki, które są ważne przy szukaniu biura

Biur na wynajem czy sprzedaż jest na rynku krakowskim bardzo dużo. Dużo jest także małych firm, które tych biur szukają. Najbardziej ciekawymi są biura w nowoczesnych biurowcach, które sprawiają, że samo przedsiębiorstwo jest dobrze oceniane przez klientów, w miejsce pracy lubiane przez pracowników. Jednak sam wygląd biura dla małej firmy, jego powierzchnia, czy cena czynszu oraz dodatkowe opłaty za media czy sprzątanie to nie wszystko. Gdy biuro, które chcemy wynająć nie należy do drogich, znajduje się w dobrej dzielnicy i w ładnym budynku zwróćmy jeszcze uwagę na dodatkowe czynniki.

Chociaż po Krakowie najlepiej jeździ się komunikacją miejską, to jednak wciąż miliony pracowników i klientów przemieszcza się samochodami. Zwróćmy uwagę na to, czy w pobliżu biurowca znajdują się parkingi i czy są one ogólnodostępne. Jeśli klient nie będzie miał gdzie pozostawić pojazdu zacznie unikać przyjeżdżania bezpośrednio do firmy. Pracownicy także muszą gdzieś zostawić swój samochód i chcą to zrobić bezpłatnie.

Chociaż biura dla małych firm mają od 15 do 50 metrów kwadratowych może być tak, że Twoja firma zechce dzielić powierzchnię biurową z inną firmą. Należy sprawdzić, czy istnieje taka możliwość. Pozwoli to na ograniczenie kosztów. Może być to całkiem rozsądne rozwiązanie np. w przypadku tłumaczy, prawników, agencji reklamowych, architektów, bo klient, który przychodzi do jednej firmy (np. zaprojektować dom), od razu może skorzystać z usług drugiej (np. z inżyniera nadzoru budowlanego, czy architekta ogrodów). Nie tylko sam lokal będzie tańszy, ale także części wspólne – kuchnia, czy łazienka.

Jeśli nasza mała firma zostanie przejęta przez inną czynsz za wynajem biura nadal powinien być odprowadzany, ale przez nowego właściciela. Trzeba taką możliwość ująć w umowie najmu, zwłaszcza że jest ona podpisywana na kilka lat.

Jeśli po upływie podpisanej umowy nadal chcesz pracować w danym biurze i płacić taki sam czynsz, trzeba już na początku współpracy wynegocjować pierwszeństwo przy odnawianiu umowy oraz określić maksymalną kwotę czynszu. To uchroni firmę przed niechcianą przeprowadzką albo nagłą zwyżką kosztów.