Jak wybrać meble biurowe?

Meble biurowe służą pracownikom z codziennej pracy i zachowaniu porządku, ale są także wizytówka firmy. Muszą być dobrze dobrane, tak by pasowały nawet do nietypowego pomieszczenia i by każde miejsce było dobrze wykorzystane, ale jednocześnie, by pracownicy mieli swobodę. Dobrze zaprojektowane biuro pozwala na zaoszczędzenie na elektryczności, gdy biurka są ustawione blisko okna, albo na bardziej efektywną pracę, gdy każdy pracownik ma swoje, estetyczne miejsce.

Kolorystyka samego biura i mebli biurowych zależy od wielu elementów. Niewielkie biuro powinno być jasne, ale jednocześnie stół, na którym wykonywane są prace manualne ciemny, bo mniej widać na nim wszelkie zabrudzenia. Jednak ciemne i ciężkie meble w niewielkim pomieszczeniu jeszcze bardziej je pomniejszają optycznie, sprawiając, że biuro wydaje się przytłoczone i nie sprzyja twórczej pracy. Obecnie niezwykle modnymi kolorami mebli są grafit i szary. Zwłaszcza szare dobrze sprawdzają się w wielu pomieszczeniach, a ułożone na nich kolorowe teczki, czy segregatory nadają pomieszczeniu kolorytu. Kolor grafitowy i szary jest neutralny, dobrze łączy się z innymi barwami. Nie widać też na nim kurzu…

Ciemne meble natomiast są wskazane w biurach prezesów czy kierowników. Ważne jednak by same ściany były jasne, a w gabinecie było dużo światła, jeśli nie naturalnego, słonecznego, to chociaż z kilku lamp. W gabinecie szefa meble nie tylko są wizytówką firmy, ale także podkreślają status osoby, która z nich korzysta.

Kupując meble, zwracajmy więc uwagę na ich praktyczność, kolor i kształt pasujące do pomieszczenia, ale także na jakość. Meble w biurze są intensywnie użytkowane nawet przez kilka lat i przez wiele osób. Te dobrze wykonane, z odpowiednich materiałów, wzmocnione i odporne na ścieranie, pęknięcia, wilgoć będą służyły dłużej, będą też lepiej wyglądać nawet po wielu latach. W ten sposób, kupując meble porządne, oszczędzamy, ale i tworzymy spójny obraz naszej firmy. Klient, który widzi meble z ubytkami, chwiejne, poplamione będą unikać kontaktu z taką firmą.